További infó a képre kattintva!

Bezár
Használt autó kereskedés Nyíregyháza - Ékszer Autó
Használt autóink ide kattintva megtekinthetőek
Belépés

Mire figyeljünk használt autó vásárlásakor?

1. Külső szemle

A kiválasztott használt autót tisztán és a szabadban, világosban kell megnézni, mert a karosszéria és fényezési hibák természetes fénynél mutatják meg magukat. Figyelni kell a karosszériaelemek találkozásánál az illesztési hézagok egyenletes futását.

Az első-hátsó lámpák, lökhárítók és a hűtőrács kesze-kusza hézagai is sérülésre utalnak.

Sérülésre utal a színeltérés, de előfordul természetes színeltérés is, a műanyag és fém fényezett felületek között.

Viszont karosszériaelem színeltérést a legdrágább vadonatúj autóknál is találni, mert szállítás közben sokszor sérülhet a kocsi, a lakksérülést pedig vagy a szállítócégnél, vagy a márkakereskedésben javítják. Ha törésgyanús az autó, az érintett résznél érdemes nyitni az ajtókat, megnézni a csomagtér padlóját, a fényszórókereteket, az ajtófészkek belső felét. Olyan pontok ezek, ahol a húzás is nyomot hagy, nehéz a javítás, a törésnyomot gitteléssel, vagy semmivel sem próbálják meg elfedni, mert nem hozzáférhető a hely.

Érdemes a jellegzetes korróziós pontokat is átvizsgálni, így a kerékjárati íveket, az ajtók, a csomagtérfedél alsó részét, a homlokfal kőfelverődésnek kitett lemezeit. A korróziónak jobban ellenálló autóknál a rozsdafolt inkább balesetes múltra utal, ugyanis a hanyagul javított, rossz bevonatrendszerrel védett lemezekhez utat talál a rozsda.

A kipufogó feletti koromfolt a motor kopottságára utal, a gumik egyenletlen kopásának az oka lehet futóműhiba. Szintén a futómű sérülését leplezheti le a repedt szélvédő , mert ha a futómű erős ütést kap – kátyútól, szemből elkapott járdaszegélytől --, amelyet nem képes elnyelni, a kapott energiát a kaszninak.

Érdemes megnézni a fényszórók-hátsó lámpák gyártmányát is, eltérő márka esetén javításra gyanakodhatunk, de lehet egyszerű kőfelverődés a csere oka, ezért több jelet kell találni a javítottság kikiáltásához.

 

2. Motortér átvizsgálása


A külső szemle után haladjunk figyelmesen befelé! Orrsérülés gyanunál a motorháztetőt felnyitva elsősorban a főtartók és a homlokfal-zárhíd állapotát kell tüzetesen átvizsgálni. A megrogyott hossztartójú autót ott kell hagyni, csakúgy, mint azokat, amelyeknél a víztartályok, a hűtő és egyéb kisegítő elemek tartói sérültek, görbültek vagy javítottak, illetve a műanyag motortakaró és belső légterelő elemek repedtek, hiányosak, töröttek. Ezek olyan jelek, melyek nagyobb sérülésre utalnakrészt. Ha viszont csak a lámpák, a hűtőrács tartói sérültek, az nem költéges probléma.

 

 

3. Csomagtér átvizsgálása


A csomagtér sokmindent elárulhat a hátul történtekről. A kárpitok alatt, a csomagtér padlóján, a hátfal-padlólemez-sárvédő találkozási pontjainál kitágult vagy összerepedezett tömítőanyagok és gittek nagyobb sérülésre világíthatnak rá. A törött kárpitelemek, műanyagok szintén erősebb sérülésről tanúskodhatnak, az autót ott kell hagyni, kivétel ha szép javítással párosulva nagyon jó áron - az átlag piaci árnál legalább 25 százalékkal kedvezőbben akarják értékesítenki.

 

4. Utastér


Ha utastérben szintén a repedt vagy hiányos kárpitelemek vannak továbbá beázások is találhatóak, balesetes múltra gyanakodhatunk, de javításról árulkodhatnak az eltérő évszámjelölésű biztonsági övek és üvegek.

Az ülések állapota, legfőképpen a vezetőülésé a futott kilométerek számára utalhat, kiült üléses kocsi esetében gyanakodhatunk a használtságára, bár a tulajdonos ( vezető ) súlya miatt ez megtévesztő lehet.

A pedálgumik viszont testsúlytól függetlenül kopnak! Vagy ha a kilóméter kevés, viszont a kopottság nagy, akkor azt az autót városban használták többet.

 

5. Kormány és váltó ellenőrzése


Érdemes meghallgatni a kormánymű állapotát a kormányt rángatva, a kopogás nem jó jel, de, ha csak gömbfej kopog az nem nagyon költséges, és nem feltétlenül utal igénybevettségre. A kocsit ha sebességbe tesszük és a zárhidnál fogva előre-hátra megmozgatjuk érezhető az erőátviteli rendszer állapota, a nagy kilengés kopottságra utal, a kismértékű bőven belefér az alkatrészek természetes illesztési holtjátékába.

6. Motor beindítása


Indítsuk be a motort! Nem baj, ha ezt a tulajdonos teszi meg, a vevő legalább figyelheti a kipufogóból távozó anyagot. A füstpamacsos indulás motorkopottságra utal. A nehéz indítás elsősorban dízeleknél jelent kopást, a benzines motornál a gyors indulás lényegében beállítás kérdése. A motort járatva figyelni kell

7. Próbakör


Mindenképpen a leendő vezessen, így érezheti a kuplung, a kormány holtjátékát, a váltás könnyűségét. Menet közben búgó hangot adhatnak a kopott kerékcsapágyak, a difi, a váltó.

A huplikon, rossz úton feltűnően nyöszögő kasztni sok kilométerre, a lemezek és hegesztések fáradtságára utalnak.

Automata váltó esetében figyelni kell a váltások puhaságát, a nagy rántás, a kis gáz ellenére késői felváltás hamaros tönkremenetelt jelezhet.

Fékezni sem árt, elhanyagolt autók erős fékezéskor félrehúznak, viszont a csikorgó fék nem utal nagy bajra, valószínüleg csak az utángyártott fékbetétek keményebbek a kelleténél.

A blokkolásgátlóval felszerelt autóknál ki kell próbálni a vészfékezést, hogy kiderüljön működik-e az ABS? A lüktető fékpedál bizonyítja az ABS életkészségét.

Érdemes kipróbálni az összes elektromos felszerelés működését

8. Autó eredetének ellenőrzése


Nagyon fontos! Ellenőrizze az azonosítószámokat, a forgalmiba bejegyzett alváz- és motorszámot keresve az autón.

A Facebook adatlapodon később is megtalálod ezt az oldalt, ha a Megosztás gombra kattintasz.